"Różni podróżni – obsługa bez barier" – standardy i szkolenie dla pracowników transportu
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) w partnerstwie z Urzędem Transportu Kolejowego i Instytutem Transportu Samochodowego opracował standardy obsługi osób ze szczególnymi potrzebami w transporcie zbiorowym. Chodzi tu na przykład o osoby z trudnościami w poruszaniu się, niesłyszące, niewidome, seniorów czy osoby podróżujące z dzieckiem w wózku. Ze standardami można się zapoznać podczas szkolenia „Różni podróżni – obsługa bez barier”. Informacje o tym, jak można zapisać się na szkolenie dostępne są na stronie PFRON
Szkolenie skierowane jest do pracowników, którzy w swojej codziennej pracy mają bezpośredni kontakt z podróżnymi, czyli np. kierowców, motorniczych, sprzedawców biletów, członków drużyn konduktorskich, jak i pracowników działów zajmujących się kapitałem ludzkim, trenerów wewnętrznych oraz kadry zarządzającej i przedstawicieli związków zawodowych przedsiębiorstw, jak również organizatorów transportu zbiorowego.